Više od 200 učenika gospićke škole sudjelovalo na edukativnom događanju “Istraživači 21. stoljeća”

0

Preko 200 učenika osnovne škole dr. Jure Turića u Gospiću sudjelovalo je 10. rujna na edukativnom događanju “Istraživači 21. stoljeća”. Ispred osnovne škole u Gospiću održane su STEM radionice s temama Svjetska godina krša i špilja, Nuklearna fizika za osnovnoškolce, Geološke pojave u špiljama i fizika Zemlje i Tajanstveni život podzemlja. Događanje je organizirano u okviru projekta „Istraživači Velebita – znanstveno (STEM) obrazovanje u izvanučioničkoj nastavi“ uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja. U realizaciji su sudjelovali znanstvenici, stručnjaci i studenti s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Instituta Ruđer Bošković, Hrvatskog biospeleološkog društva i Speleološkog društva Velebit.

Istraživači 21. stoljeća pred kojima predstoji uzbudljiva budućnost su djeca koja prva znanja i vještine stječu u ranoj dobi. S početkom novog tisućljeća, zahvaljujući velikim iskoracima u istraživanjima kognitivnog razvoja djece, dolazi do značajnih promjena u suvremenom obrazovanju, posebice u prirodoslovnom kurikularnom području koje je usko vezano uz brojna nova zanimanja 21. stoljeća. Naglasak je na razvoju kompetencija, vještina i trajnih znanja koje učenici mogu dalje primjenjivati u interdisciplinarnom kontekstu (STEM). Djecu treba od najranije dobi, u vrtiću i osnovnoj školi, zainteresirati za suvremenu znanost i tehnologije, kako bi ih se što više usmjerilo prema zanimanjima 21. stoljeća. Također da bi ih se pripremilo za život u 21. stoljeću koji će sve snažnije obilježiti široka primjena digitalnih tehnologija od umjetne inteligencije, robota do kvantnih računala ali i napori za očuvanje bioraznolikosti i georaznolikosti Zemlje, posebice u kontekstu klimatskih promjena i globalnih zagađenja.

Oglas

Događanje „Istraživači 21. stoljeća“ obuhvaća interaktivne radionice i prezentacije namijenjene učenicima svih razreda osnovne škole s ciljem da pobude njihovu znatiželju i motiviraju ih za daljnje istraživanje i učenje.

L.O./PMF