Ovih dana građane Grada Otočca reklame postavljene na stupove javne rasvjete pozivaju na sniženja cijena prehrambenih proizvoda jednog trgovačkog lanca.
Dali je reklama snaga vašeg uspjeha ili ukoliko nešto niste oglasili, to kao i da ne postoji!
Dali je reklama najava dolaska konkurencije, novog supermarketa u Otočcu ?
Marketing izmišlja nove medije koje komunikacijski “posvaja”: od autoceste i autobusne – tramvajske stanice do javnih zahoda. Štoviše, poslužit će se javnim prostorom i ad hoc jednokratnim akcijama, pretvarajući svakodnevne upotrebne predmete poput pločnika, kante za otpatke ili semafora u svoje instalacije, ne odustajući pritom ni od arhaičnih “ljudi sendviča”.
Ni tu se ne zaustavlja. Pojavljuje se i tamo gdje ga ne primjećujete, inkorporira u druge sadržaje. Možda vas neće subliminalno porobiti, ali će se naseliti da ih posjetite.
S vremenom, kako se zbog konkurencije ubrzavao i skraćivao marketinški ciklus proizvoda, kako je postajalo sve teže biti originalan i zanimljiv, kako je u potrošača rastao otpor sveprisutnom marketingu, marketinški stratezi sve su više odustajali od manje ili više lijepih namjera da se kroz “srce” dođe do potrošačkog prihvaćanja, a sve se više razvija sustav manipulacije, porast količine i agresivne sveprisutnosti marketinga u javnom prostoru.
/ M.M. /