Treći listopadski “Mladi četvrtak“ – susret mladih otočkih katolika, koji je prigoda za upoznavanje, druženje i razmišljanje – u župnoj dvorani, 20. listopada od 19 sati, protekao je u ozračju razmišljanja o temi „Vjera i novac – Sv. Terezija ili dolar?“
Voditelj susreta don Anđelko Kaćunko u uvodnom je izlaganju desetak mladih podsjetio na aktualne prosvjede ljudi širom Europe i Amerike protiv izrabljivanja koje provode banke i korporacije, a najbrojnije okupljanje bilo je upravo na spomendan Sv. Terezije Avilske, u subotu 15. listopada. To je prigoda nama kršćanima, a poglavito mladima, da sebi i drugima posvijestimo u kakvom svijetu velikih suprotnosti živimo. Simboli tih veoma različitih „svjetova“ u današnjoj civilizaciji na jedinstven način su dolar (simbol svjetske ekonomske moći) i Sv. Terezija Avilska (velika crkvena naučiteljica, obnoviteljica karmelskog reda i autorica mnogih djela duboke duhovnosti, rođena 1515. u Španjolskoj).
Objašnjavajući najprije „duhovnost“ brojnih nimalo slučajno izabranih znakova – od piramide sa „svevidećim okom“, natpisa „mi u boga vjerujemo“, do po trinaest različitih predmeta – na novčanici od jednog američkog dolara, don Anđelko je mladima posvijestio da globalnim moćnicima i „vladarima svijeta“ dolar odnosno novac za nije tek obično sredstvo plaćanja pa je dakle i „potrese“ na globalnoj ekonomskoj razini potrebno promatrati pod vidom „duhovne borbe“, na što nas upozorava i Apostol Pavao.
Kroz prezentaciju o molitvi kako ju je zamišljala i živjela Sv. Terezija Avilska, don Anđelko je mladima posvijestio kršćanski vid duhovnosti, sasvim drukčiji od prethodnog koji je orijentiran izrabljivačko-profiterski. Molitvom, napisala je Sv. Terezija, ulazimo u „zamak duše“ gdje Bog svojim darovima čovjeka izgrađuje za služenje Njemu i svim ljudima, za izgradnju Njegova kraljevstva na zemlji. To je „domaća zadaća“ svakoga kršćanina, a posebno je važno da današnji mladi, u eri raznih zavođenja, imaju spoznaje o tome i da se duhovno izgrađuju po uzorima velikana kršćanstva kao što je Terezija Avilska, a kakvih ima i danas. Samo tako osposobljeni neće postati roblje „novog svjetskog poretka“ koji se gradi na nekršćanskim temeljima i moći će u suvremenoj globalnoj „kulturi smrti“ biti zdravo sjeme i kvalitetno „živo kamenje“ za izgradnju Crkve i napredak svoje narodne zajednice.
Na kraju susreta don Anđelko je mlade potaknuo da svoje školske kolege i kolegice, a posebno prijatelje, potiču i pozivaju na susrete četvrtkom i na nedjeljnu večernju misu za mlade, a one kojima je Bog dao glazbene talente da se uključe u pjevanje i sviranje.
/ b /