Policijska postaja Gospić izdala je upozorenje građanima nakon što je jedna žena postala žrtva online prijevare. Građanima se savjetuje da budu oprezni prilikom online kupovine, da paze kome ustupaju osobne podatke i da ne dijele PIN ili lozinke za online bankarstvo.
Slučaj koji je potaknuo ovo upozorenje dogodio se 9. lipnja kada je 27-godišnja žena s područja Plitvičkih jezera postala žrtva računalne prijevare. Naime, oštećena je na jednoj društvenoj mreži objavila oglas za prodaju haljine. Uskoro je dobila poruku od nepoznate osobe koja je izrazila zanimanje za kupnju haljine i predložila da haljinu pošalje putem dostavne službe. Nepoznata osoba poslala joj je poveznicu preko koje je trebala unijeti podatke svoje kartice za plaćanje dostave, a nakon što je unijela podatke, oštećena je ostala bez novčanog iznosa.
Policijski službenici su zaprimili kaznenu prijavu i nastavljaju s radom na ovom slučaju, uključujući i kriminalističko istraživanje kako bi pronašli počinitelja.
Osim ovog slučaja, policija je građanima pružila i savjete kako prepoznati prijevare u online trgovini. Jedan od indikatora prijevare je slanje poveznice koja naizgled vodi na stranice trgovačkih društava koje se bave poštanskim i dostavnim uslugama, ali je u stvarnosti namijenjena krađi podataka. Također, lažne web stranice često imaju brojne pravopisne i gramatičke greške hrvatskog jezika, često u kombinaciji sa stranim jezicima.
Policija također upozorava da se ne unose podaci s debitne ili kreditne kartice, posebno ne sigurnosni CVC/CVV broj, na sumnjive stranice, kao i da se pazi na poruke ili ponude za kupovinu koje se primaju na mobilni telefon, posebno od nepoznatih međunarodnih brojeva.
Ovo upozorenje dolazi u vrijeme kada je online trgovina u porastu, a s tim i broj prijevara. Građani se pozivaju na oprez i obazrivost kako bi se zaštitili od potencijalnih prijevara i financijskih gubitaka.
L.O.