PLITVIČKA JEZERA- Čini se kako smo navikli da se broj posjetitelja Nacionalnog parka Plitvička jezera sukcesivno povećava iz godine u godinu. To pokazuju i zadnji poslovni rezultati vezani uz 2013. godinu. Lani je prodano 1 188 798 ulaznica, odnosno za 5.3 % više nego li 2012. Povećan je i broj noćenja u Plitvičkim hotelima i kampovima za 1.9%, u odnosu na godinu ranije pa je lani zabilježeno 239 073 noćenja. Povećana je i čista dobit poslovanja parka za 5%, i lani je iznosila nešto više od 28 milijuna kuna. Sve ove respektabilne brojke uvijek imaju „onu“ i drugu stranu.
V.d. ravnateljica Natalija Božičević o tome je više rekla u obraćanju novinarima tijekom Plitvičkog maratona. Kako ističe, rezultati poslovanja su odlični, ali uz nekoliko popratnih pojava.
-U „špici“ turističke sezone, tijekom srpnja i kolovoza, osjeti se ukupna preopterećenost, kako kod zaposlenika, tako i svih resursa. Očuvanje fenomena Plitvičkih jezera naš je temeljni zadatak. Kada se u ta dva mjeseca na jezerima nađe gotovo polovica od ukupnog godišnjeg broja posjetitelja parka, onda se takva gužva svakako negativno odražava na većini segmenata, kao i na biljni i životinjski svijet. Rasterećenje u tom smislu učinit ćemo promjenom cijena ulaznica. Zato će od 1. srpnja do 30. kolovoza cijena ulaznice iznositi 180 kuna. Da nije riječ o nakani da bi se bolje i više zarađivalo na gostima kazuje podatak da ćemo u zimskim mjesecima cijene ulaznica sniziti na svega 50 kuna, a u proljeće i jesen cijene ulaznica ostaju kao i do sada i iznosit će 110 kuna.
U pravoj poplavi odličnih prošlogodišnjih rezultata u NP Plitvička jezera ostaje problem na koji način animirati goste da bi se dulje zadržali u parku. Lanjski prosjek boravka gostiju iznosi svega 1.4 dana i povećanje ove brojke zasigurno će biti jedan od krucijalnih težišta organizacije rada i stvaranja dodatnih sadržaja, a sve s ciljem kako bi gosti što dulje uživali u najljepšem hrvatskom nacionalnom parku.
M. S.