Na kraju ove turističke sezone, Novalja je zabilježila pozitivan pomak i porast dolazaka gostiju, a to se prije svega odnosi na razdoblje do konca kolovoza, što znači da je u prvih osam mjeseci zabilježeno 180 013 dolazaka gostiju ili 9 posto više nego u prvih osam mjeseci prošle godine.
U istom razdoblju ostvareno je 1 178 559 noćenja, što je 9 posto više nego u prvih osam mjeseci 2013. godine. U kolovozu, najjačem turističkome mjesecu, području Grada Novalje posjetio je 76 381 turist, a ostvarena su ukupno 537 663 noćenja, što je u odnosu na prošlogodišnji kolovoz porast od 13 posto u dolascima i 10 posto u noćenjima. Sveukupni pokazatelji govore da su rezultati turističkog prometa u 2014. godini bili 195 000 gostiju ili oko 8 posto povećanja u dolascima te 1 300 000 gostiju ili 6 posto više u noćenjima u odnosu na 2013. godinu.
Turistička zajednica zadovoljna je ovim izvrsnim rezultatima koji potvrđuju da je Novalja sve zanimljivije i omiljenije turističko odredište brojnih gostiju iz cijeloga svijeta, a tome je najviše pridonijelo Zrće i njegov zabavni dio, tzv. party turizam po kojem je ova prelijepa otočna plaža postala nadaleko poznata. Domaći gosti, mjereno brojem noćenja, čine 5, a inozemni 95 posto ukupnoga turističkog prometa. Najviše gostiju, već tradicionalno, dolazi iz Njemačke; ostvarili su 23 posto svih noćenja. Slijede Slovenci s 21 posto, Talijani sa 17, Česi s 8, Austrijanci sa 7, Slovaci s 4 te Poljaci i Britanci sa po 3,5 posto udjela u noćenju. Posjetitelji iz ostalih europskih i izvaneuropskih zemalja čine dodatnih 13 posto od ukupnoga broja noćenja, a među njima je znatan broj aviogostiju koji stižu preko zadarske, splitske i krčke zračne luke, koristeći low cost aviokompanije.
U Gradu Novalji, bez obzira na uspješnu sezonu, upravo predsezonu i posezonu smatraju svojim velikim izazovom, spremni turistima ponuditi brojne kvalitetne sadržaje koji nisu samo „sunce i more“ jer Novalja svojim gostima ima što ponuditi znatno duži period u godinu. To je u skladu i s Master-planom turizma Grada Novalje – strateškim planom destinacije koji temeljem stručne i znanstvene analize definira smjernice razvoja turizma na području Grada Novalje do 2025. godine. Projekt koji zadnjih godinu dana priprema Institut za turizam, pred samim je završetkom te se zadnja radionica i izlaganje za građane, drugim riječima dionike turističkog razvoja ovog područja, predviđa koncem mjeseca listopada. Strategija će definirati glavne mjere i aktivnosti koje treba zacrtati, a svojom provedbom ostvariti raznolikost turističke ponude i produženje sezone. Budući da resursi Grada Novalje imaju potencijal za daljnji razvoj turističke ponude, turističkom tržištu potrebno je ponuditi različite vrste odmora, pa i u različitim razdobljima. Tako uz zabavu na Zrću, koji se događaju u ljetnim mjesecima, okosnicu razvoja predstavljaju i lunjski maslinici, vrhunski turistički proizvod koji već postaje prepoznatljiv brend, ali i vrijedna kulturna baština, te arheološka nalazišta, bogata gastronomska ponuda, u čemu prednjače nadaleko poznati paški sir i janjetina, počeci razvoja ruralnog turizma, a svakako će za razvoj turističke ponude i produženje sezone veliku ulogu odigrati i nebrojene mogućnosti vezane za rekreativni turizam. Sve će to, uz povećanje kvalitete i broja smještajnih kapaciteta, ponajprije malih obiteljskih hotela te difuznih hotela s četiri i više zvjezdica, ali i ambijentalnih vila s bazenima, Novalju predstaviti kao još potpuniju i poželjniju destinaciju. Što ujedno znači da bi rezultati u sljedećoj sezoni trebali biti još bolji.
L.O./L