Građani Novalje, turistički djelatnici i ostali zainteresirani jučer su u Novalji sudjelovali na vrlo zanimljivoj Tribini za građane i turističke djelatnike koja je za cilj imala kroz interaktivni rad s prisutnima, uz stručne prezentacije dati odgovore na bitna pitanja o unapređenju kvalitete usluge u turizmu i načinima kako što bolje odgovariti na izazove ove turističke sezone.
Gradonačelnik Novalje Ante Dabo dao je uvodnu riječ, osvrnuo se na probleme koji su se lani počeli rješavati vezane uz regulaciju buke i uvođenje turističkog bontona, predstavio postignute rezultate te istaknuo kako je to tek početak sustavnog rada i stalnog unapređenja. U cilju upravljanja destinacijom, kako bi se uz uvođenje turističkog bontona podigla kvaliteta turističke ponude, odnosno dobilo više reda na destinaciji, uz ostvarenje boljih komunalnih uvjeta i uređenja mjesta, nužna je i segmentacija turističke ponude. Na njoj se prema Mastrplanu turizma do 2025. godine, kojeg zajednica smatra izuzetno kvalitetnim dokumentom, već počelo raditi. Primjer za to su Lunjski maslinici, jačanje autohtone gastronomske ponude te dovođenje sportskih manifestacija uz aktivan rekreativni turizam, što potvrđuju upravo završena četiri nova tenis terena namijenjena lokalnom stanovništu, ali i turistima i vikendašima.
Upravo segmentacija turističke ponude i stvaranje novih turističkih proizvoda koji daju Novalji šansu za dulju sezonu i goste kvalitetnije platežne moći, s naglaskom da uvijek žele dobiti ono što su platili.
S ciljem podizanja kvalitete u tijeku turističke sezone na tribini je najavljen projekt Tajni gost odnosno Mystery shopping, koji u dostizanju željene kvalitete može znatno pomoći destinaciji. Radionicu je održala Sanja Gomuzak, direktorica Heraklee koja je u samom uvodu objasnila što zapravo tajni gost predstavlja, sustav praćenja i ocjenjivanja te konkretne primjere iz prakse kako se na najbolji mogući način profesionalno, ali ljubazno približiti gostu i stvoriti kvalitetan odnos s njim.
Ispred Sonus festivala obratio se Dalibor Oliver Zjačić, osnivač i organizator festivala koji je istaknuo kako su do sada puno investirali u manifestaciju koju u Novalji žele zadržati i kvalitetno je razvijati u partnerstvu i sinergiji s lokalnom zajednicom, iznajmljivačima i ukupnom turističkom ponudom. Domagoj Vrtodušić, predsjednik Udruge iznajmljivača koja je osnovana prošle godine, predstavio je do sada ostvarene rezultate Udruge pred kojom su daljnji veliki planovi i koja ima ulogu zamašnjaka razvoja destinacije te je okupljenjima predstavio novootisnutu brošuru u kojoj su objedinili ponudu članova Udruge. Naglasio je i kako su ostvareni ciljevi poput ulaska u Turističko vijeće, održane edukacije tečaja engleskog jezika, kojeg su 20 od 25 polaznika nastavili, a ujedno su u planu tečajevi njemačkog i talijanskog jezika. Iznimno bitni ciljevi su i zaštita iznajmljivača uslijed raznih malverzacija kao što je bio nedavan slučaj prodaje tuđih turističkih kapaciteta na internetu, a u planu su i studijska putovanja s ciljem edukacije i stvaranja osobnih dobrih turističkih doživaljaja, jednom riječju „ulazak u cipele“ zadovoljnog gosta. Najveći i najvažniji ciljprema kojem Udruga ide je realna standardizacija, odnosno postizanje toga da gost dobije ono što za svoju cijenu uistinu očekuje.
Tijekom rasprave koja se razvila u zadnjem dijelu tribine pokušalo se naći odgovore na sva postavljena pitanja, uz zajednički zaključak kako na kvaliteti i unapređenju destinacije Grada Novalje treba sustavno raditi i dalje, pri čemu i edukacija ima veliku ulogu. Gradonačelnik je pritom istaknuo najnoviji značajan primjer gdje je 26 lokalnih kuhara, uključivši se u školu chefa Stephana Macchija, učilo kako u vrhunskoj kuhinji primjenjivati autohtone namirnice i gostu ponuditi vrhunska autohtona jela. U planu je tako i poticanje otvaranja i razvoja dobrih restorana i što kvalitetnije autohtone gastro ponude.
Još jedan od segmenata koje svakako treba poboljšati na destinaciji su taksi usluge te je istaknuto kako će se i dalje kažnjavati prekršitelje, ali i uvesti standardizirane cijene za određene rute i na javnih mjestima ih objaviti da bi gost dobio informaciju o pravoj cijeni koštanja. Ovakve tribine održavat će se i dalje u cilju poticanja komunikacije u zajednici i unapređenja kvalitete kako života žitelja Grada Novalje, tako i same turističke ponude.
L.O./L