„Borje“ se vratilo na turističku kartu svijeta

0

Iako se javnosti i dalje nastoji predstaviti da otvaranje autoceste nije utjecalo na turističko i bilo koje drugo poslovanje vezano za ličku magistralu, odnosno cestovnu dionicu koja vodi preko Nacionalnog parka „Plitvička jezera“, Korenice i dalje prema jugu Hrvatske, statistički i brojni drugi pokazatelji pokazuju sasvim suprotno. Unatoč opadanju znatnog broja prometa tom cestovnom dionicom, gospodarstvenici iz tog dijela Hrvatske ne odustaju u borbi za pokretanje i otvaranje brojnih gospodarskih djelatnosti, što najbolje pokazuju kretanja ali i revitalizacija određenih grana djelatnosti, koje su nakon ratnih zbivanja zatvorene.
Najbolji primjer s kojim se mogu uspoređivati nekadašnja i sadašnja poslovanja na području Plitvičkih jezera može se ogledati na reprezentativnom objektu Restorana „Borje“ i Autokampa „Borje“, koje je prije otvaranja autoceste, odnosno prije Domovinskog rata bilo „centar svijeta“, pogotovo za putnike koji su individualnim ili autobusnim prijevozima povezivali brojna mjesta bivše države.
Nekad se, u restoranu „Borje“ tijekom 24 sata znalo izdati preko 2.000 obroka, brojne autoprijevozničke tvrtke iz bivše Jugoslavije imale su nezaustavno odmorište u Borju, a impozantan autokamp sa bungalovima bio je preteča te vrste turizma. Danas, skromno, sa kvalitetnim pokazateljima ali sa vizijom optimizma, na Borju ostvaruju hvale vrijedne rezultate poslovanja, što im daje za pravo da računaju na još kvalitetnije i sadržajnije poslovanje, a time i na povratak bar dijela nekadašnje „slave“. Da se na Borju ostvaruju, daleko od očiju javnosti, značajni rezultati u poslovanju, da je puno toga učinjeno na obnovi infrastrukture, podizanju kvalitete ugostiteljsko gastronomske ponude potvrđuje se sa 40 –tak zaposlenih radnika koji imaju zagarantiranu egzistenciju.
Voditeljica restorana i autokampa „Borje“ Nada Krizmanić, koja 32 godine radi u JU NP „Plitvička jezera“ kaže da imaju 40 stalno zaposlenih te 6 sezonaca i svi su oni iz okolnih mjesta, Otočca, Korenice, Plitvičkih jezera. Za razliku od nekadašnjih vremena u restoranu Borje ali i u autokampu puno se toga izmijenilo i promijenilo.

Nada Krizmanić Voditeljica OJ Borje
Nada Krizmanić Voditeljica OJ Borje

„Vremena se mijenjaju, tako da ono što je nekad bilo, to je ostalo tek u našim uspomenama. Bila su to vremena kada je Borje bilo svojevrsna nezaobilazna točka na kojoj su se spajale sve strane ondašnje države. Autocesta je donijela sve svoje prednosti, ali i nedostatke. Poslovanje „Borja“ nekada i sada ne bi bilo realno uspoređivati, jer drugačija su to vremena bila, i danas je promijenjen cijeli sustav poslovanja. S ponosom mogu reći da restoran i auto kamp „Borje“ bilježe hvale vrijedne rezultate poslovanja. Podizanju ugostiteljsko turističkog poslovanja zasigurno da je uveliko doprinijela revitalizacija, odnosno obnova infrastrukture te podizanje ugostiteljsko gastronomske ponude. Kombiniranom ugostiteljsko gastronomskom ponudom privukli smo značajan broj gostiju što se ogleda značajnim interesom ciljanih najavljenih grupa i individualnih posjetitelja. U prosjeku dnevno „Borje“ posjeti oko 500 gostiju od kojih je najviše iz Europe ali i Dalekog Istoka“ – kazala je voditeljica OJ “Borje” Nada Krizmanić.
Autokamp „Borje“, nakon obnove, sa radom je započeo 2007. godine, više nema bungalove, i za razliku od nekadašnjih vremena, danas posluje na sasvim dugi način. Auto kamp ima tri zvjezdice, spada u srednji kamp, ima 136 smještajnih jedinica, sa kapacitetom oko 400 osoba, sa svim popratnim sadržajima. Ima dvije sanitarne jedinice, dječje igralište, i ove godine kreće se sa gradnjom bazena. Korisnici kampa imaju mogućnost korištenja organiziranog prijevoza do Nacionalnog parka, a tu su biciklističke staze i šetnice.
Recepcionerka u auto kampu „Borje“ Ivana Gomerčić kaže da gosti koji dolaze uglavnom su tu zbog Nacionalnog parka, a najviše je gostiju iz Nizozemske, Njemačke, Francuske, Belgije i Italije.
„Kamp nudi svu potrebnu uslugu, tako da uz dvije sanitarne jedinice, sa tuševima i toplom vodom, gostima je na raspolaganju besplatni internet, dječje igralište i ono za njih najvažnije, mir, tišina i predivna priroda“ – kazala je Ivana Gomerčić.
Po sadašnjim pokazateljima „Borje“ se zasluženo vratilo na turističko ugostiteljsku kartu Hrvatske, i zasigurno će da po prognozama za ovogodišnju turističku sezonu ponovno biti jedno od značajnijih središta za turističku klijentelu, kako iz Hrvatske tako i iz cijelog svijeta.
Dražen Prša

Oglas