Što se događa u gradskoj kući u Otočcu doznali smo ovih dana od gradonačelnika Otočca Stjepana Kostelca. Iako se svaki spomen razvoja grada povezuje s financijskim zaostatcima iz prošlosti, Kostelac je optimista jer drži da se racionalnim gospodarenjem, uvođenjem reda i rada, ali i neminovnih rezova i ušteda stanje može i mora normalizirati.
Nakon što smo preuzeli vlast u Otočcu, snimili financijsko stanje, ustanovili dug grada od oko 20 milijuna kuna, odmah smo poduzeli mjere kojima bi spasili grad od bankrota. Iznenadili smo se kako su se pojedini ugovori realizirali, koliko su štetni za grad te kako je novac curio iz gradskog proračuna. Neke stvari zaista su više nego začuđujuće, ali ne živi se od prošlosti, mi nastavljamo jedan novi gospodarski proces u Otočcu kojim ćemo pokušati na što bezbolniji način uvesti red, rad i normalno financijsko poslovanje. Prošlo je četiri mjeseca, pomaci na bolje vidljivi su iako se još uvijek borimo s dugovima. Krenuli smo sa smanjivanjem plaća za 10 % u svim gradskim službama, poduzećima i ustanovama čime štedimo oko 80.000 kn mjesečno. Svjestan sam da to neće riješiti naše probleme, ali od nekuda se moralo krenuti kako bismo pokazali da ozbiljno mislimo i da su nam namjere odlučne.
Dodaje da je ova godina kritična i da nju treba nekako pregurati. Ako kažem da smo se smrzavali u gradskoj kući jer nismo imali novca za naručiti lož, možete misliti do kuda smo stigli. Da bi stvar bila gora, lož ulje nije bilo plaćeno ni za prošlu godinu tako da smo platili dug iz 2012. godine i naručili 2000 litara ulja kako bismo mogli normalno raditi u gradskoj kući ali i Domu HV-a. Ne želim građane opterećivati s financijskim problemima, ali namjera mi je upoznati one koji pune gradski proračun sa stanjem u kojem se Grad nalazi, ali ne zbog pogrešnog financijsko gospodarskog poslovanja sadašnjeg čelništva grada, već zbog prošle garniture koja je bila na vlasti. Neću dozvoliti nekontrolirana ponašanja kada je u pitanju novac građana, svaka utrošena kuna mora biti trasparentna i pametno uložena. Nema više zvrckanja službenim mobitelima kako tko hoće, nema više vozikanja službenim automobilima, plaćanja dnevnica i sličnog. Kad smo preuzeli Grad zatekli smo 5 službenih automobila koji su se vozikali kud je trebalo ali i kud nije. Dvije Mazde stvarale su gradu velike financijske troškove, pogotovo jer su stare dvije i pol godine, i kad smo analizirali troškove, samo te dvije Mazde u dvije godine prešle su 200.000 km i ako se tu dodaju troškovi održavanja, goriva, dnevnica za one koji su ih vozili, došli smo do velikih troškova. Tomu stajemo na kraj, odlučili smo prodati jednu Mazdu, no kako je kupljena na lizing, razvrgavanje tog ugovora bilo bi štetno za Grad, jer je taj auto mogao preći po ugovoru 40.000 km a on je prešao 100.000 km i za tu prekoračenu kilometražu trebali bismo platiti 60.000 kn. Mazdu dajemo Komunalcu i on će preuzeti troškove lizinga, što će ujedno riješiti probleme sa sadašnjim službenim vozilom tog poduzeća koje je prešlo veliku kilometražu i zahtjeva veće popravke- kaže Kostelac.
Smanjili smo i troškove struje, s HEP-om dogovaramo načine plaćanja jer nisu plaćeni dugovi za struju koji sada dostižu 80.000 kuna mjesečno, što mislim na javnu rasvjetu i održavanje. Borimo se s tim problemima, odnosno kako održati Grad da ne bude blokiran, kako da isplaćujemo plaće korisnicima i kako da pokrivamo sve ove troškove. Nema više bahatog ponašanja i neodgovornosti jer prema stanovnicima našeg grada treba se ponašati odgovorno i ozbiljno, kaže Kostelac.
Na ovim bolnim financijskim rezovima, kako kaže Kostelac, neće se stati, uvest će se dodatni poslovi racionalizacije, kadrovske izmjene, stvaranje stručnih timova, a sve s ciljem stvaranja preduvijeta za što normalnije funkcioniranje grada Otočca.
Dražen Prša