Tomislav Kovačević, tvorac Lika Quality certifikata i Ličke seljačke tržnice, ponosan danas u Korenici

0

U podosta ležernijem izdanju nego li inače Tomislav Kovačević, ravnatelj Nacionalnog parka Plitvička jezera, obišao je danas manifestaciju Lička seljačka tržnica – vrt povjerenja, koju su u općini Plitvička Jezera organizirali LAG Lika i Turistička zajednica -Plitvička Jezera. Lička seljačka tržnica kao i certifikat Lika Quality nastali su u sklopu projekta INTEGRA LIKA 2020. Tim povodom razgovarali smo s tvorcem još jednog uspješnog gospodarskog projekta Tomislavom Kovačevićem.

-Prošlo je osam godina od početka projekta INTEGRA LIKA 2020. Svi lokalni kao i nacionalni mediji pratili su ovaj projekt od samog početka, a kako je 2020. godine završio, zanimljivo je vidjeti da on još uvijek živi.
Projekt ne samo da živi nego se i dalje razvija i raste zbog čega sam posebno sretan i ponosan. Nakon što sam 2014. godine došao voditi LAG Liku, i vidio potencijale koje Lika ima, odlučio sam se, zajedno s LAG-ovim timom krenuti u jedno potpuno novo i dosta široko područje, a to je gospodarski razvoj ruralnog područja kroz brendiranje Like. Osmislili smo projekt petogodišnjeg integralnog gospodarskog razvoja a kako je započet 2015. godine nazvali smo ga INTEGRA LIKA 2020, kaže Kovačević.

Oglas

-Je li projekt „pao na plodno tlo“?

-Prije svega projekt se odnosio na destinaciju Lika koja obuhvaća dijelove triju županija: Ličko-senjsku , dio Zadarske i dio karlovačke županije. Destinacija Lika je pojam koji smo upravo mi tada uveli da ne slušamo neprestano kako nam sa strane dobacuju svi prolaznici kroz destinaciju onu mantru: „Jeste li vi svjesni što ovdje imate“. Ja sam rekao: Dakako da smo svjesni i to ćemo pokazati cijelom svijetu. Lika će za pet godina postati brend i ući na svjetsku turističku kartu!!! Koliko je tada projekt „pao na plodno tlo“ kako kažete, ne bih o tom. Bila su to druga vremena.

-Kažete da ne biste o tome, ali ipak nas zanima na kakve ste prepreke nailazili?

-Nakon što sam odslušao na svim razinama kako su to „i oni već probali, ali se to ovdje ne može provesti jer to je Lika“, rekao sam tada u LAG-u mojim divnim kolegicama: „Cure idemo sami u to!“. I krenuli smo. Moram priznati da smo na samoj početnoj konferenciji ipak nagovorili brojne dionike na suradnju te potpisali ugovore o suradnji s njih više od dvadeset i projekt je započeo. Bio je to spoj dobre ideje i entuzijazma. Želim naglasiti da je taj projekt odrađen na volonterskoj osnovi i nitko za njega nije bio posebno plaćen.

-Otkud naziv Lika Quality i Lička seljačka tržnica?

-Lika Quality znak je kvalitete naših lokalnih proizvoda. Iako su nam neki prigovarali zašto naziv nije na Hrvatskom nago na stranom jeziku, mislim da je sad svima jasno. Ako želite biti prepoznati na međunarodnom tržištu morate imati i takvo ime. Dok je naziv Lička seljačka tržnica svima jasan, Lika ima divna sela i još bolje ljude koji svoje odlične lokalne proizvode nude na tržnici.

-Što je još važno za istaknuti iz tog vremena?

-Ovo što smo spomenuli samo je mali dio projekta INTEGRA LIKA 2020. U sklopu tog projekta nastala je i poljoprivredna zadruga Lika coop koja i danas uspješno posluje na lokalnom tržištu, a prisutna je i izvan granica destinacije. Zadruga stavlja na tržište lokalne proizvode i na taj način omogućuje svim svjetskim putnicima da okuse Liku. Nadalje, projekt brendiranja Like ne bi bio moguć bez turističkog klastera Lika Destination koji je također bio zamišljen u sklopu ovog velikog projekta a zahvaljujući kome je Lika, kako sam i obećao, ušla na svjetsku turističku kartu. Da je tome tako, Lika je dva puta za redom ušla u TOP 100 svjetskih održivih destinacija i osvojila nagradu TOP 100 GLOBAK GREEN DESTINATIONS. Takva prestižna nagrada dokaz je da je i projekt INTEGRA LIKA 2020 bio uspješno i stručno proveden.

-Danas ste ravnatelj našeg najvećeg, najstarijeg i po mnogima najljepšeg nacionalnog parka u Hrvatskog, naših Plitvičkih jezera.

-Već šestu godinu sam na čelu Parka i od prvog dana zastupam tezu da ovakva ljepota i turistička meka ne smije biti svrha samoj sebi već i cijela destinacija mora biti dio ove uspješne priče. Nacionalni park Plitvička jezera prirodni su fenomen i neprocjenjiva vrijednost koju moramo čuvati na najvišoj razini. Ništa se ne smije staviti ispred zaštite prirodne vrijednosti. Nikakav poslovni interes nema opravdanja ako bi na bilo koji način naštetio ovoj divnoj prirodi. Kad je o poslovnom dijelu riječ, održivost na prvom mjestu. Održivost u svakom pogledu i suradnja s lokalnom zajednicom i destinacijom.

-Koliko pratimo u medijima, NP Plitvička jezera vrlo je često pri vrhu svjetske turističke potražnje.

– Gotovo da nema svjetskog turističkog magazina koji nas nije svrstao baren u prvih 5 u svijetu, razne internet platforme također nas drže vrlo visoko i to nam daje obavezu da i dalje nastavimo u tom tonu. Najveća nagrada nam je ona koju nam daju posjetitelji, tako su nas ove godine na platformi TripAdvisor korisnici vrlo dobro ocijenili, a naš restoran Lička kuća svrstali u prvih 10 posto restorana u svijetu. Moram naglasiti da u tome, osim dakako zaposlenika i njihovih vještina, veliku ulogu igra i kvaliteta lokalne hrane iz sustava Lika Quality koju naši posjetitelji konzumiraju. Vidite kako je cijela priča još jednom dobila potvrdu uspjeha. Također, prije nekoliko dana NP Plitvička jezera osvojila su prestižno srebrnu medalju Green destinations za održivost.

-Kakvi su planovi za daljnji razvoj?

-Kod nas se stalno radi na obnovi objekata i edukaciji ljudi. U našoj Gastro akademiji vrlo je aktivno a stipendijama i našim brendom privlačimo i mlade snage. Uskoro kreće i dugo očekivana rekonstrukcija hotela, za početak hotela Plitvice i Bellevue a potom i ostalih. Ova dva hotela bit će luksuzni boutique hoteli na ponos ne samo nama i lokalnoj zajednici već i cijeloj Lici. Imamo snažnu potporu matičnog Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja kao i potporu županije Ličko-senjske tako da vjerujemo da će kroz par godina ova destinacija biti još bolja i poznatija po svojoj održivosti, zaključuje Tomislav Kovačević.

L. O.