Prema zadnjim podacima Turističke zajednice grada Gospića i sustava e-Visitor, u gradu Gospiću je u prvih osam mjeseci ove godine ostvareno 21,39 posto više dolazaka i 27,62 posto više noćenja turista u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Svakako je važan podatak da grad Gospić u odnosu na turistički rekordnu 2019. godinu bilježi broj noćenja veći za sedam posto. Podaci sustava e-Visitor također pokazuju da je udio domaćih gostiju 34,27 posto, a najbrojniji gosti dolaze nam s tržišta Njemačke, Italije, Nizozemske, Francuske, Poljske, Bosne i Hercegovine i Belgije, udio stranih gostiju je 65,73 posto.
Gledano prema vrsti smještaja najtraženiji i najpopularniji su objekti visoke kategorije kada su u pitanju hoteli, tako i u privatnom smještaju. Primjetan je trend popunjenosti od 150-200 dana godišnje i to u privatnom smještaju , posebno kod kuća za odmor više kvalitete. Direktorica TZ grada Gospića Maja Strilić ističe kako je Grad Gospić je prepoznat kao cjelogodišnja destinacija, turistički raste i razvija se, nastavlja se trend rasta dolaska, broja noćenja i zadržavanja gosta.
-Očekujemo nastavak pozitivnog trenda i pred završetak ove turističke godine, odnosno i u posezoni. Pred nam je manifestacija „Jesen u Lici“ koja će sigurno doprinijeti izvrsnim rezultatima, zatim Advent u Gospiću i mnoštvo drugih događaja. Mi nastavljamo smjer koji se pokazao opravdanim, a to je podizanje kvalitete usluga i sadržaja, te povećanje turističkih proizvoda uz primarno oslanjanje na autohtone proizvode, našu poznatu gastronomiju i manifestacije koje promoviraju sve naše proizvode. Sedam dana aktivnog odmora već sada nudi Grad Gospić sa svojom okolicom, što je važno jer s raznolikim sadržajem Gospić privlači goste. Turistička zajednica grada Gospića provela je mjerenje kvalitete usluge na razini grada. „Tajni gost“ predstavlja inovativni koncept mjerenja kvalitete usluge u svrhu njezina poboljšanja, po uzoru na svjetske trendove. Prva godina mjerenja kvalitete usluge metodom tajnih gostiju u Gospiću istaknula je ljubaznost i pristupačnost djelatnika. Još uvijek postoje područja za unapređenje čime se može postići još veća konkurentska vidljivost, dok je kao područje za unaprjeđenje, identificirana proaktivnost u nuđenju dodatnih usluga i proizvoda, kvalitetnija komunikacija s gostom u cilju pronalaženja modela povećane potrošnje.
„Tajni gosti“ dolazili su u srcu sezone, bili su smješteni u hotelima, kampovima, iz pošte su slali razglednice, odlazili u banku, uživali na izletima, ručali u restoranima i bilježili svaki detalj. Takvi gosti su tijekom srpnja i kolovoza obilazili turističke atrakcije, kupovali suvenire te se raspitivali za razne informacije po cijelom gradu i prije, kao i tijekom samog boravka. Ocijenili su i kvalitetu raznih mrežnih stranica grada, preglednost, točnost, ažuriranost i informacije koje pružaju. E-mail upit ocjenjivao se s obzirom na vrijeme dobivanja odgovora na upit, te način komunikacije i stil, kao i dojam koji je tajni gost stekao. U telefonskom pozivu ocjenjivala se ljubaznost, ton razgovora, način komunikacije, pozdrav i prezentacija proizvoda, odnosno informacije koje se gostu daju, dolazak gosta u destinaciju i način kako komuniciramo u osobnom kontaktu s gostom, davanje informacija, preporuke gostima, ponuda dodatne usluge, prezentacija usluge i osmišljavanje kako zainteresirati gosta za kupnjom usluge i slično.
Turistička zajednica će svim objektima, koje je „tajni gost“ posjetio tijekom istraživanja poslati uvid u svoje rezultate, kako bi sagledali gdje mogu unaprijediti svoje poslovanje. Izvještaj je pokazao brojna područja za unapređenje, ali i osviještenost, zrelost i spremnost na rad i unapređenje svih uključenih, zaključuje direktorica TZ grada Gospića Maja Strilić i dodaje kako će ova Turistička zajednica nastaviti sustavno planirati i provoditi aktivnosti i promocije za dodatno pozicioniranje Gospića kao značajne destinacije povijesti, kulture, gastronomije i aktivnog odmora gostiju.
L.O.